Appel & Ei Breda schittert op nieuwe locatie: meer ruimte, meer stijl, meer beleving
De mooiste tweedehandskledingwinkel van Breda, zo noemt eigenaresse Ingrid Friggen haar winkel Appel & Ei met een knipoog en glimlach. En wie de nieuwe locatie aan de Tolbrugstraat binnenstapt, snapt meteen waarom. Na zeven jaar in een kleiner pand aan dezelfde straat verhuisde de winkel deze zomer naar de hoeklocatie op nummer 1, vlakbij de Barones en dat is een wereld van verschil.
“We hebben nu veel meer ruimte,” vertelt Ingrid enthousiast. “Het pand is in totaal wel twee keer zo groot als ons vorige, vooral door het enorme magazijn.” Waar de oude locatie nog worstelde met te weinig paskamers en opslagruimte, is daar nu geen sprake meer van. Acht ruime paskamers zorgen ervoor dat klanten niet meer in de rij hoeven te staan, en achter de schermen is er volop plek voor de enorme hoeveelheid kledingstukken die dagelijks binnenkomen én weer verkocht worden.
De verhuizing was een flinke klus: het nieuwe pand stond jarenlang leeg en moest helemaal worden aangepakt. “Elke centimeter hebben we onder handen genomen,” vertelt Ingrid. “Het was een groot donker gat.” Maar met hulp van het hoofdkantoor van Appel & Ei werd het pand omgetoverd tot een winkel die helemaal past bij de look & feel van het merk. “Ze hebben goed met me meegedacht over de indeling en uitstraling. Dat moet ook wel, Appel & Ei heeft een eigen gezicht dat overal herkenbaar moet zijn.”
De nieuwe locatie is niet alleen groter, maar ook een stuk zichtbaarder. “We zitten nu op de hoek, op een echte toplocatie." Appel & Ei trekt mensen die bewust op zoek zijn naar mooie, betaalbare kleding van goede kwaliteit die hooguit twee of drie seizoenen oud is. “We zijn geen vintagewinkel of kringloop,” benadrukt Ingrid. “Als ik het moet omschrijven? Dan zijn we gewoon de mooiste tweedehandskledingwinkel van Breda.”
De afgelopen maanden waren hectisch: plannen, verbouwen, verhuizen en weer opstarten. Maar nu wil Ingrid vooral even genieten van haar nieuwe zaak. “De focus ligt de komende tijd echt op de winkel. We hebben nu alles wat we nodig hebben: ruimte, zichtbaarheid, sfeer en vooral heel veel mooie kleding.”