Hello 24/7 introduceert alles-in-één-service voor 45-plussers met zorg voor ouders

Veel 45-plussers worstelen met de zorg voor hun ouder(s). In Nederland alleen al meer dan 2 miljoen. Zeker omdat ouderen steeds langer op zichzelf wonen. De gemiddelde ouder wordt ouder en een plek in de zorg is niet vanzelfsprekend. De zorgtaak is een uitdaging voor mensen die door een druk eigen leven en afstand tot het ouderlijk huis veel zaken voor hun ouders regelen. Nieuwe dienstverlener Hello 24/7 helpt 45-plussers die hun ouder(s) willen helpen zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen. Met als basis een slimme en gratis app waarmee alles eenvoudig kan worden geregeld. 


Uit cijfers blijkt dat Nederlanders steeds langer zelfstandig blijven en moeten blijven wonen. Terwijl het aantal 80-jarigen verdubbelt, halveert tegelijkertijd het aantal verzorgingstehuizen. Met de vergrijzing neemt het aantal ouders dat hulp nodig heeft alleen maar toe. De helft van alle Nederlanders vindt het heel vanzelfsprekend (Bron CBS & SCP 2020) dat je waar nodig voor je ouders zorgt. Maar dat blijkt in de praktijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. 

Een persoonlijke zorgnetwerk voor ouders
Nieuwe dienstverlener Hello 24/7 interviewde de afgelopen 2 jaar vele 45-plussers. Wat opviel is dat iedereen het moment bij hun ouders herkende dat zij zich oprecht zorgen begonnen te maken. De belangrijkste vraag: hoe combineer je je drukke leven met betrokkenheid en aandacht voor ouders? Hello ontwikkelde de filosofie om de 45-plusser te helpen in hun rol. Centraal in die gedachte staat het organiseren van een klein en persoonlijk zorgnetwerk rondom de kwetsbare ouder(s). Door familie, vrienden en buren te verbinden, ontstaat er zowel praktisch als qua betrokkenheid een kring die al snel aanvoelt als een warm bad voor alle betrokkenen.

Eén app die alles en iedereen verbindt 
De basis van de dienstverlening vormt een app die gratis is te downloaden voor iedereen. Zodra die is gedownload, is de eerste stap het aanmaken van een eigen zorgnetwerk rondom pa en/of ma. Door een persoonlijke kring rondom ouders te organiseren, wordt de zorg eerlijk en overzichtelijk gedeeld. De app biedt een centrale agenda, de mogelijkheid taken toe te kennen én biedt functionaliteiten om gemakkelijk in verbinding te blijven zoals chat en videobellen. Zo blijft iedereen betrokken en kunnen onderlinge afspraken eenvoudig worden afgestemd.

Langer zelfstandig blijven wonen door handige diensten 
Uit het onderzoek van Hello 24/7 blijkt dat de zorg voor ouders voor een belangrijk deel bestaat uit praktische zaken zoals boodschappen, eten, huishoudelijke hulp, administratie, klusjes en onderhoud van de tuin. Om die reden biedt Hello 24/7 binnen de app de mogelijkheid om diensten eenvoudig te regelen. Zo kunnen er bijvoorbeeld verse maaltijden worden besteld of huishoudelijke hulp worden geregeld. Hello werkt samen met landelijk opererende, gerenommeerde ketens in Nederland. De diensten worden stap voor stap verder uitgebreid.

Oogje in het zeil 
Hello 24/7 biedt indien nodig ook hulp met persoonlijke persoonsalarmering. De slimme, zelflerende meter van Hello in de meterkast monitort het energieverbruik in huis. Wijkt het dagelijkse patroon van vader en/of moeder af, dan krijgt iedereen in de Hello app een bericht. Wordt de thuissituatie precair, dan biedt Hello zelfs de mogelijkheid tot aansluiting op de Hello alarmcentrale. Via een alarmknop, wordt direct een signaal uitgezonden naar de betrokkenen in de app. Wordt er niet snel gereageerd, dan wordt er automatisch doorgeschakeld naar de alarmcentrale die 24 uur per dag stand-by staat.

Lancering in Breda en omgeving 
De app van Hello is sinds 15 februari in heel Nederland gratis te downloaden via de Appstore of Google playstore. Daarmee heeft elke familie direct toegang tot gratis tools als de familieagenda, beeldbellen, chat en het registeren van taken. Het bestellen van verse maaltijden als betaalde dienst is ook direct beschikbaar. Nieuwe diensten als klushulp, huishoudelijke hulp, gebruik van de slimme meter en aansluiting op de alarmcentrale volgen binnenkort. Hello heeft Breda en omgeving als lanceringsgebied gekozen om nieuwe vormen van dienstverlening stap voor stap te introduceren.

Voor meer informatie bekijk www.hello247.nl/breda.