Experienceblog: Modieuze bedrijfskleding bij Suit Up

Tien jaar geleden besloten Roel Mangnus en Evert van Bergen de krachten te bundelen en een bedrijf op te zetten in modieuze bedrijfskleding. In die tijd ervaarden zij in corporate fashion geen goede pasvormen, zware stoffen, wat het niet leuk maakte die kleding te dragen. Samen gaan de heren ervoor om de traditionele wereld van bedrijfskleding wakker te schudden door te innoveren en inspireren. Wij mochten langs bij Suit Up in Breda om te ervaren wat de mogelijkheden zijn voor bedrijfskleding.

Jou een beetje gelukkiger maken in onze kleding, dat is ons doel

We worden vriendelijk ontvangen door Evert, commercieel directeur bij Suit Up. Vandaag mogen wij ervaren hoe het is om bedrijfskleding in te kopen bij dit mooie bedrijf. Vaak lopen bedrijven tegen maandenlange levertijden aan, te hoge bestelvolumes en kleding die niet aansluit bij de wensen van de werknemers. Dit zijn waardes waar Suit Up graag op inspeelt.

Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij Suit Up. Waar mogelijk gaan zij dan ook voor de meest duurzame oplossingen. Om een ruim aanbod aan duurzame bedrijfskleding aan te bieden is er een samenwerking met partners Neutral en Tailor. Bovenstaande blazer is bijvoorbeeld van biologisch wol en gerecyclede PET-flessen gemaakt.

Na jouw aanvraag via de website of het netwerk van Suit Up wordt er telefonisch contact gelegd om te kijken of jouw wensen overeenkomen met de sterktes van het bedrijf. Één van de kernwaarden van het bedrijf is om beleving te creëren. Het maken van een 'wauw-effect' door middel van aankleding van mensen en ruimte. Je kan bij Suit Up terecht voor minimaal 25 tot wel 5000 man! Vervolgens is het tijd voor een eerste afspraak. Bij deze kennismaking worden er een hoop vragen gesteld om alle wensen van de organisatie de definiëren. Een andere kernwaarde is dan ook om de inkopers én de dragers gelukkig te maken in de bedrijfskleding van Suit Up.

Wij geloven in persoonlijk contact

Na het verwerken van alle wensen wordt er een plan van aanpak opgesteld. Deze wordt in de tweede afspraak gepresenteerd. Hierin wordt advies gegeven over budget, services, planning en uitstraling. Suit Up gelooft dan ook sterk in flexibiliteit. Na akkoord op het voorstel worden de maten bepaalt en an de kleding worden ingekocht. Na ontvangst in het magazijn wordt de kleding van logo voorzien en eventueel op maat gemaakt, alvorens het naar de klant wordt verzonden.

Vervolgens komt nog het inmeten. In deze doorpas sessie wordt gekeken of de kleding goed zit en welke maat geschikt is. Dit is dan ook het enige contact met de drager van de kleding en is daarom altijd een feest. Als laatste wordt de kleding geleverd. Dit is echter niet het einde, er zal altijd een stuk nazorg blijven!

 

Suit Up is sterk in het bedenken van creatieve oplossingen voor bedrijven in de hospitality, retail, uitvaart en leisure branche. Zeker wanneer er specifieke uitdagingen spelen of er een harde deadline is weten zij je altijd te helpen. Onder de referenties scharen zich mooie merken zoals Vattenfall, Roompot en Conservatorium Hotel. Maar ook lokale ondernemingen kunnen terecht voor een top service en schitterend product.

Ben jij op zoek naar een frisse collectie voor jouw bedrijf? Kijk dan gauw op de website voor meer informatie!