L'Anatra wint Google Golden Pin Award

Vorige week reikte Google voor het eerst twaalf Golden Pin Awards uit aan ondernemers in het hele land. Voor de provincie Noord-Brabant gaat de award naar Turks specialiteiten restaurant “L’Anatra” in Breda. Google reikt de awards uit aan ondernemers die tijdens de moeilijke coronaperiode door creativiteit en de slimme inzet van digitale middelen hun dienstverlening wisten te continueren en hiervoor op hun online Bedrijfsprofiel in Google Maps en Google Zoeken van klanten hoge review scores ontvingen. 


Eigenaren Osman Sipahi en zijn zoon Ertugrul zijn super trots op het winnen van deze award. ‘Wij hebben verschillende middelen ingezet om onze klanten toch de service te kunnen geven die ze van ons gewend zijn. Zo hebben we, na het sluiten van onze deuren, gelijk actie ondernomen door een afhaal- en bezorgservice te introduceren om zo goed contact te houden met onze dierbare gasten. Hiervoor moesten we creatief nadenken over alternatieve manieren om te bedienen maar moesten we ook online actiever worden. Zo hebben we goed gebruik gemaakt van Thuisbezorgd.nl, social media, en hebben we cadeaukaartjes en thuisdiners verkocht. Al dat harde werken werpt zijn vruchten af.’ 

De coronacrisis heeft een grote impact gehad op het Nederlandse bedrijfsleven, maar het wakkerde ook de creativiteit van ondernemers aan en versnelde hun gebruik van technologie en digitale hulpmiddelen. 81% van het Nederlandse MKB maakte meer gebruik van digitale tools zodat ze tijdens de lockdown in contact konden blijven met hun klanten en ze konden informeren over wijzigingen in hun dienstverlening. Ook bedachten veel Nederlandse ondernemers creatieve oplossingen om hun dienstverlening voort te zetten. Denk bijvoorbeeld aan een drive-through restaurant, diner boxen bezorgen, het openen van een pop-up winkel, online proeverijen en passessies op YouTube. 

Vorige week bracht Google enkele van deze Nederlandse bedrijven en hun werk onder de aandacht door ze een Golden Pin Award toe te kennen. Al deze ondernemers moesten hun zaak een of meerdere keren sluiten vanwege de maatregelen maar toonden volop creativiteit en veerkracht. De ondernemers zijn via Google Maps en Google Zoeken vindbaar voor consumenten met een online Bedrijfsprofiel en ontvingen ook tijdens de coronacrisis hoge reviewscores van hun klanten.